WIADOMOŚCI

Sauber traci kolejnego inżyniera
Sauber traci kolejnego inżyniera
Wszystko wskazuje na to, że Nico Hulkeneberg w sezonie 2014 powróci do ekipy Force India, jednak nie tylko on zamierza opuścić Hinwil i przenieść się do Silverstone.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Według doniesień szwajcarskiego Blicka zespół Petera Saubera straci kolejnego inżyniera. Tym razem chodzi o Toma McCullough’ana, który w Hinwil piastował stanowisko głównego inżyniera na torze.

Mimo iż umowa Saubera z Rosjanami, mająca na celu poprawę kondycji finansowej zespołu może się nie udać, Roger Benoit napisał, że zespół jeszcze nie odniósł się do plotek sugerujących, że ten może połączyć się z ekipą Marussia.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

11 KOMENTARZY
avatar
Buczyk

29.11.2013 09:57

0

Takie rozwiązanie (połączenie się zespołów) w mojej ocenie ma same plusy. Przede wszystkim sensowny budżet nowopowstałego zespołu, a po drugie zmniejszenie liczby zawalidróg. W tym przypadku mniej (kierowców) znaczy więcej.


avatar
Hamcio20

29.11.2013 10:03

0

@1 kiedy te zespoły się połączą będzie musialo odejść 2 kierowców


avatar
Reaglag2

29.11.2013 10:29

0

@Kempa, dodasz możliwość edytowania komentarzy? nie trzeba by było prostować wypowiedzi i błędów ortograficznych w następnych komentarzach...


avatar
JK660

29.11.2013 11:42

0

youtube.com/ watch?v=od3H6Jxisfk Ciekawostka. Najprawdopodobniej w budzie LaFerrari testowane jest nowe V6T które ma być wykorzystane w bolidzie '14.


avatar
Skoczek130

29.11.2013 11:44

0

Chodzą plotki, że Sauber może połączyć siły z Marussią - raczej nieprędko poznamy prawdę... ;) Oznaczałoby to jednak zmniejszenie stawki do dziesięciu zespołów. ;)


avatar
pjc

29.11.2013 12:06

0

Pamiętam jedno z takich połączeń. Twór nazywał się Pacific-Lotus. Nie przetrwał długo.


avatar
RyżyWuj

29.11.2013 14:23

0

Połączenie ma tylko jeden plus: sponsorzy i budżety dwóch zespołów są w jednym. Wszystko inne to minusy: zwolnienie kierowców, pracowników, menedżerów itd.


avatar
Jacko

29.11.2013 15:23

0

Nie ma tak łatwo i pięknie, że nowy budżet będzie sumą dwóch poprzednich. Po pierwsze, jest dwa razy mniej miejsca na reklamę i to nie tylko na samochodach, ale też na kombinezonach kierowców i obsługi. Po drugie, często sponsorami są konkurujące ze sobą firmy, więc nie będą chciały, a czasami i mogły, spotkać się w jednym teamie. Mogą mieć też całkiem inne kierunki swojej ekspansji i całkiem różne rynki zbytu. Po trzecie, zazwyczaj jakąś rolę odgrywa też polityka, ambicje oraz uprzedzenia narodowe i tym podobne. Np. w tym wypadku nie wszyscy będą chcieli robić interesy z Rosjanami i odwrotnie. Zapewne skończy się to tak, że nie wzrośnie ani budżet, ani forma sportowa.


avatar
Jacko

29.11.2013 15:29

0

I jeszcze jedno: wszelkie umowy są zazwyczaj tak podpisywane, że przy zmianach właścicielskich, połączeniach czy bardzo dużych przekształceniach, automatycznie przestają obowiązywać, więc taka fuzja może oznaczać po prostu poszukiwanie sponsorów od nowa.


avatar
Jahar

29.11.2013 18:53

0

@Jacko. Pozatym Sauber jako silniejszy zespół automatycznie traci na reputacji gdy łączy się z z takim tworem jak Marussia


avatar
mwhakowscy

29.11.2013 21:11

0

@3. Reaglag2 Popieram. Swego czasu też już zgłaszałem taki postulat. W kwestii tematu postu skłaniam się ku zdaniu @8.Jacko. Budżet, wyniki i osiągnięcia nie będą wprost proporcjonalne do wkładów obu zespołów.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu